Friday, April 9, 2010

M.I.S.S....of my TIME


huhu.......Skrng, kwn2 aku blik kampung...aku plak terperangkap di UNITEN...huhuh...nape?...ini jawapannyer..


Aku berprogram.....Perkara keliling menjadi semakin mencabar...aku tidak hairan ia mencabar atau tidak..Aku lebih suke bile ia mencabar...Cume rase tertekan sedikit, bile banyak perkara kene lakukan dengan pantas..Aku tabah dan sabar, dengan setiap ujian allah..Dalam hidup ini , klau kita duduk diam seketika, x semestinya kita gembira..Ada orang kaya, harta banyak, tpi x gembira juga...Allah itu MAHA Adil..

Daripada awal sem, hidup ini penuh dengan rintangan..Pada awal sem hari 2, test aku byk down...secara jujurnya kerana perancangan program aku...Alhamdulilah, aku tingkatkan kembali dalam test 2 aku...Final exm boleh la buat skit...Tpi itu semua dugaan...Cume kadang2 hati ini, kadang2 lemah seketika...Mengamati, perjalanan dan cabaran hidup aku...

Ini hanya cubaan, dugaan, jangan mengaku kalah....Sebab peluang yang aku terima ini, tidak semua orang terima..Amanah ini memang besar..Inilah lumrah seorng pemimpin..

Aku mengamati perjalanan kehidupan seorang pemimpin. Memang tidak disangkalkan lagi, kehidupan mereka sentiasa dipenuhi onak dan duri. Kehidupan mereka penuh perjuangan. Tapi aku?..adakah aku berani menjdi seperti mereka?..Aku adalah pemimpin sekarang..Aku harus sedar, orang bawahan aku semua, menanti amanat yang aku sampaikan..Aku adalah "NAHKODA BAHTERA PINTAR"..Aku x akan sekali2 membenarkan ia retak...

Biar ribut melanda, Biar kilat meyambar, biar ombak bergolak, biar bumi bergoncang, aku x akan biarkan bahtera aku retak!!!...

~Inilah motivasi buat diriku, tiada nasihat yang lebih baik, melainkan menasihati diri yang kamil ini..~


No comments: