Saturday, January 1, 2011

Selamat Tinggal Tahun 2010, Selamat datang 2011

Salam semua, lama jua aku tidak menulis diari hatiku ini. Kini aku mahu kongsi dengan semua tentang kenangan-kenangan ku tahun 2010

Januari- Proposal Pertama Program PINTAR 2010, rejected by HEP
- Sambutan New Year with Frenz
- Test 1
- Hilangnya itu CINTA, Allah selamatkan aku daripada karam dihamparan laut
- Byk dh lupe da..
- Seminar SPRM & Integriti di UKM,> Aku persoalkan integriti pemimpin masa
_ kini dan apakah langkah yg perlu diambil.
- muhibah MMU(*kalau x silap la)..> akhirnya menjdi kontroversi cinta dgn _ "Kimki".Urm, padahal xde papepun..


Febuari- Proposal Kedua Program PINTAR 2010, diterima HEP, tukar rangka belanjawan _ untuk 3 fasa
- Perjumpaan dengan TNB dan hantar Proposal PINTAR 2010
- Seorang urusetia PINTAR 2010, tarik diri
- TKP PINTAR 2010, mungkin x dpt beri komitment pada tugasan akan datang. > aku tetap terus menerima dia, atas dasar kualiti pengurusan kerja yg tidak boleh diganti

March - Final Exam

April - Mesyuarat Rasmi pertama dengan guru2 sekolah
- PINTAR Fasa 1- 24 April 2010
- Menghabis masa cuti di UNITEN
- Farez n Hanis yg sedang bercuti, turut menghabiskan masa cuti bersama ku _ _ untuk PINTAR 2010.
- Hantar laporan Khas kepada TNB, tentang tempat program yang tidak sesuai..>dasar kepimpinan aku diuji dan kini aku teruji.

May - TOT PINTAR 2010, x ramai hadir.
- Protokol PINTAR 2010, bertungkus lumus katenye TPM nk turun, last2 x
_ turun.Kredit tu Harizah kerana kekal momentum dan cube lakukan yg terbaik _ _ buat segala kerja2 protokol.
- Aku jarang balik rumah, kerana urusan Program dan habis masa untuk tenang _ _ fikiran di UNITEN.

JUN & JULY - PINTAR Fasa-2, > semua yg terlibat laksanakan tugas dengan baik
- orientasi JUN intake > orientasi terakhir aku
- Kem Kepimpinan Mahasiswa, 23 Julai 2010. Ketika pada hari tersebut ade 2 program, Program PRS dan MPP. Aku melihat program yg dianjurkan mpp, merupakan suatu transformasi seblum pilihanraya kampus, maka aku menyokong usaha tersebut, namun program PRS itu menjurus kepada perkara yg "seronok2", maka aku terpaksa buat 2 pilihan terbaik untuk diriku kerana hari tersebut merupakan hari lahirku. Aku pilih program kepimpinan berbanding program seronok2.

Ogos,Sep n Oct - Hari kemerdekaan, sambut dengan famili
- PINTAR fasa 3, (banyak btul dugaan)
- Merangka perancangan untuk menghabiskan masa sibukku di UNITEN dan
asah bakat diriku yg lain. Maka aku pilih kelab bahas di UNITEN, selaku alternatif lain. Aku ingin berhenti daripada kesibukan ini, dan menghabiskan masa bersama keluargaku.

Nov dan Dec - Seperti suatu permulaan hidup baru di UNITEN, aku dh x busy.
- Salah satu urusteia PINTAR buat hal, aish,..xpe la..aku maafkan
- Rangka mengubah imej dan personaliti diriku. Aku terlalu busy, sehingga aku mengabai kebajikan diriku sendiri. Now i can say enough n it enough!.



wuhhh.....mcm byk, tpi inilah hakikat tahun penuh cabaran...aku mahu melupakan segala2nya..Tpi, kenangan menjadi kita makin kuat.Iktibar dan muhasabah diri perlu aku teruskan. Aku mahu lihat diriku lebih matang dan bukan hanya penting pengorbanan selaku pemimpin, tpi aku perlu bijak menjaga kebajikan diriku.

Tahun ini, hijrah diriku, insyallah,aku mahu ia terlaksana

No comments: