Thursday, February 25, 2010

Ahmadinejad- Singa Baru Dunia Islam

salam kawan2...Saya baru sahaja beli buku nie hasil keluaran PTS....Dan telah membaca

Ia ditulis oleh 4 orang wartawan tempatan..

Saya kagum dengan Pemerintahan yang dilaksanakan, walaupun segelintir kwn saya orang Iran tidak suke pada pada pendirian Presiden negaranya..

Bermula daripada era Revolusi Syah Iran pada tahun 1979, membuktikan kemampuan Iran mampu bersaing sebagi suatu kuasa besar di negara Teluk ini..

Tokoh Iran, seperti Imam Khomeini, merupakan D'Factor kepada pencetus Revolusi ini.

Saya memuji tindakan berani Iran dalam mewujudkan program Nuklear bagi program keamanan. Kuasa besar dunia seperti rusia, juga wujud program Nuklear. Ketokohan beliau bukan hanya pada keberanian dia, malah ketegasan yang dinyatakan dalam media tentang pendirian Iran terhadap pencerobohan kaum yahudi di palestine.

Israel sengaja memutar belitkan fakta atas penghijrahan mereka ke palestine, dengan menyata "kejadian Holecust sebagai suatu alasan"..Holecust merupakan kejadian pembunuhan seramai 6 juta kaum yahudi di serata dunia dalam perang dunia pertama. Dan pada masa itu, ramai kaum yahudi lari ke negara-negara arab bagi mendapat perlindungan.

Jika ia benar ia berlaku, mengapa tanah palestine dijadikan alasan mereka sebagai tempat penghijrahan..Seharusnya mereka kembali ke negara asal mereka..Mereka adalah Pelarian Perang!!

Ahmadinejad seharusnya di contohi tokoh-tokoh negara Islam sekarang.. "Berani kerana benar!"
Takbir!!


No comments: