Saturday, March 13, 2010

The arrival of Dajjal

...Terdetik pemikiran ku untuk menulis tajuk ini.......Aku baru selesai menonton dokumentari yang mengisahkan tentang kehadiran Dajjal laknatulallah..

Video yang aku baru saksikan, menyaksikan dan menuruti perjalanan dalam menerokai siapakah itu dajjal..

Ciri-ciri dajjal:-
1. bermata satu
2. pada dahinya ditulis perkataan kafir
3. dia akan wujud antara negara Syria dan Iraq
4. Dia mampu memperdayakan manusia supaya mengikut jejak langkahnya
5. Dia mampu menghidupkan manusia yang telah mati dan ia menyebabkan sesetengah percaya dia adalah tuhan


Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa.”

Dari Anas bin Malik, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Menjelang turunnya Dajjal ada tahun-tahun tipu daya, iaitu tahun orang-orang pendusta dipercayai orang dan orang jujur tidak dipercayai. Orang yang tidak amanah dipercayai dan orang amanah tidak dipercayai.”

Adakah kalian sedar akan tanda-tanda ini?....Kadang-kadang aku suka bersendirian berfikir tentang hal dunia sekarang...Bila aku membaca kisah dajjal dan tentang kejadian alam aku mula memahami serba sedikit, apa matlamat hidup ini terhadap sang pencipta..

Lebih mudah dikatakan, aku datang UNITEN untuk blaja .. Sama juga aku hidup ini mesti ada tujuan kpd sang pencipta..

Bila aku habis saksikan dokumentari ini, baru aku sedar, bertapa masa depan akan datang pasti lagi mencabar..

Wahai kaum muslimin, selagi hidup kita ini dinodai dengan arus perubahan masa yang manis bak gula-gula, maka satu ketika nanti cacatlah perjalanan hidup kita..

Sesungguh kehadiran dajjal itu pasti...Hari ini aku nk tanya semua, berapa byk orang Islam sudah murtad?..berapa orang tidak percaya pada agama?...Berapa banyak agama baru muncul?...Berapa banyak?..wahai teman, jwb wahai teman...

Wahai teman muslimin, lihatlah keliling mu.....Carilah apa erti hidup mu....Jangan suatu ketika anda lalai...

~Ini bukan suatu konteks untuk kita beremosi, ini adalah suatu konteks yang perlu kita fikir bersama~

~Bangkitkan panji-panji ISLAM!!!~

aku akan kongsikan cerita tentang dajjal pda msa akan datang, insyallah..

wslm


2 comments:

Unknown said...

untuk menyelamatkan diri dt fitnah dajjal..
hapal surah al-kahfi 1-10..
insyaAllah..^_^

AM said...

tnx mohammad