Wednesday, March 10, 2010

Mencari Identiti diri

Salam semua

Benar kata seorang motivator yang menyatakan, pada peringkat umur 20-an remaja msih dlm pembentukan identiti diri. ..

Apa yang dirasakan betul dia akan lakukan, dan kadang kala tanpa memikir panjang terus melakukan perkara tersebut..

Inilah kunikan manusia, belajar daripada pengalaman hidup..Bila seorang manusia mengetahui ape yg dilakukan silap, maka dia akan berubah..

~Aku masih mencari kekuatan yg benar2 boleh menjadikan aku ke puncak kegemilangan

~Kadang kala, susuk pemikiran aku lebih ke arah berfikiran politik, kerana aku ingin berkhidmat kepada masyarakat, bukan kerana kemasyuran, tetapi demi melihat masyarakat susah dapat meningkatkan taraf hidup.

~Kadang kala, pemikiran aku meranjau kepada aliran pemikiran agama,..aku gemar mengetahui maksud tersirat dlm al-quran, mengkaji hadis2 rasulullah..Tpi ini cabaran sebenar, ilmu aku tidak mencukupi untuk mentafsir al-quran dan hadis dengan nas2 yang sepatutnya...

~Perasaan kasih aku pada seorang wanita membuak2..maksudnya, aku masih mencari teman hidupku yang benar hadir untuk diriku...Perasaan ini harus dikawal kerana ada urusan lebih penting blum selesai..

~Aku selalu sentiasa merasai diriku berbeza dengan remaja lain..Aku suke melihat kehidupan manusia luar dari kotak perjalanan masa..Aku suke memerhati tingkah laku, tpi kadang kala aku pun terpedaya jugak..Itulah pengalaman hidup..

"Tapi apa yang penting, apabila aku tamat pengajian ijazah mekanikal ini, aku mahu menjadi seorng pereka cipta yang mampu menghasilkan suatu produk untuk kebaikan manusia sejagat, aku mohon agar Allah pimpin jalan hidup ku ini, insyallah".

1 comment:

nurdiyana said...

alhamdulillah... dpt gk ak bg post ko yg pendek ni.. slame ni post ko pnjng2 ak mls nk bc even though i noe ade benefit..hee saya manusia biasa