Friday, March 26, 2010

Kerakusan Pemimpin


Salam semua, aku ingin berbicara psl politik sebentar...lame x dok coret2...maklum la sibuk dgn final exm..

Manusia adalah khalifatulah mukminin dan rasulullah juga di turun di atas muka bumi ini sebagai sebagai pemberi syafaat.

~ Aku teringat kisah pada zaman sahabat, di mana Saidina Umar pernah melucut jawatan seorng gabenor di syam, atas dasar dia mengaut harta yang berlipat ganda sedangkan rakyat di negara itu miskin.

~Aku teringat jua pesan Khalifah Umar Bin Abdul Aziz kepada anaknya, "wahai anakku, aku tidak meninggal sebarang harta bagi melainkan apa yang ada di dalam rumah ini. Segala hartaku aku gunakan untuk kepentingan rakyat".

* Lihat, 2 konteks keadaan, di mana ciri-ciri seorang pemimpin..

Hari ini, aku melihat sistem peradaban dunia mengunakan sekularism...Harta, pangkat, tamak, gah di mata rakyat...Manusia diberi gula2 yang manis, sehingga lupa dan ALPA dengan kepahitan sebenarnya..Habis makan gula, mesti nk lagi kan?..mkn byk2...lupa pada diri...

~Masalah sosial, keruntuhan akhlak remaja makin menular..Islam pada asasnya mementingkan pembangunan sasiah dan rohani baru diikuti pembangunan jasmani.

Hari ini, Islam tinggal pada nama saja, BUKAN dalam hati.

Saya berani tegaskan, perundangan Islam di Malaysia masih samar2...Kenapa?...Lihatlah pemimpin negara...Adakah semua berciri nas2 ISLAM...Saya rasa ia seakan sebuah retorik semata-mata..Mufti2 negara boleh mengeluarkan pelbagai fatwa..Tiada persefahaman yang jelas. Mufti negeri cerita lain, mufti negeri lain cerita bnda lain...

ROKOK
Mcm kat selangor rokok diqiaskan dengan arak..Maka hukumnya haram..Tpi, ORANG MELAYU ISLAM ....dok x sedar2..x ambil kisah, mybe bnda remeh temeh kot...
Mana asas pendidikan negara menegaskan ISLAM

~aku teringat dulu ketika belajr di MRSM, aku dapat rasakan ilmu agama suatu bnda yang berlainan dengan ilmu-ilmu lain.. Bila cite psl agama, aku buhsan, boring la n bla2....

Sekarang aku sedar, kenapa ini terjadi, kerana, ilmu alam diasingkan dengan ilmu agama..INILAH SEKULARISM...

...pernah x korang dengar, dtng kels Fizik or Bio, cikgu relatekan dengan dalil?...aku rse xde, ketika time aku...Hari ini ada menteri cadangkan pendidikan SEX letak dlm pembelajaran..X cukup ker ade dalil al-quran menyatakan tentang kejadian manusia...Apa punya menteri nie? Masalah ini masalah keruntuhan akhlak, bukan masalah bdk2 nie x faham sex..Manusia ada nafsu, dia mengerti apa yg dirasakan...Bila disemburkan dengan roh2 islam tentang perasaannya, maka x jdilah msalah sex bebas nie...

~Wahai Pemimpin, kembalilah kepada ajaran Allah, ketuailah negara berpandukan Al-quran dan As-Sunnah.. Jangan kita terbuai2 dengan arus perubahan yg dilakukan oleh kaum kafir..Islam itu mempunyai nas-nas cukup untuk panduan hidup..Cukup dengan wasiat rasulullah iaitu AL-QURAN dan As-Sunnah.


KEMBALIKAN ISLAM DI MALAYSIA PADA YANG HAKIKI!!!






No comments: